اعلن هنا
أكاديمية الصقر للتدريب
أعلن هنا
أعلن هنا
صفحتنا على الفيس بوك
أعلن هنا



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في أكاديمية الصقر للتدريب، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إخواني وأحبابي في الله بمجرد إني عرفت إن تقديم الاعتذارات للثانوية العامة فتح ، حبيت أهد ..



25-03-2018 10:38 مساء
YasserKhalil
menu_open عضوية موثقة
مراقب عام
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 3
المشاركات : 4338
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 1-10-1978
الدعوات : 11
يتابعهم : 0
يتابعونه : 309
قوة السمعة : 12452
الاعجاب : 4539
 offline 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
إخواني وأحبابي في الله
بمجرد إني عرفت إن تقديم الاعتذارات للثانوية العامة فتح ، حبيت أهديكم بهدية وإن شاء الله تعجبكم
بدل ما تفتح المتصفح وتدخل عنوان الموقع الخاص بالاعتذارات وبعدين تدخل بياناتك (الكود والرقم القومي وكلمة السر) وبعديها تختار أرغب أو لا أرغب وتعمل حفظ ...
عملنا لك ملف إكسيل تدخل فيه بياناتك مرة واحدة وتحتفط بالملف عندك وبضغطة زر يقوم الكود بالمطلوب .. وعلى رأي المثل : ليه تتعب لما ممكن متتعبش smile

خطوات العمل بسيطة ومباشرة :
في الخلايا باللون الأصفر هتدخل بياناتك (كود المعلم - الرقم القومي - كلمة السر)
MTIyMzEx001
الخطوة التانية : صعبة شويتين بس استحملونا (هتضغط على زر الأمر المسمى Thanwya Login) 
الخطوة التالتة هيظهر لك رسالة تسألك عن رغبتك (زي ما تحب وإنت ومزاجك يا مان)
MzQ3OTcx002
حابب تشارك انقر Yes .. مش حابب تشارك زي حالاتي انقر No ... لسه محتار ومش عارف تختار اٍسأل مختار وانقر Cancel فتفتح معاك الصفحة واقعد بقا قدام الصفحة والخيارين الموجودين وبص لهم كويس ، وارجع بص تاني ، وفكر شوية وشويتين وحاول تقرر .. لو لسه مش قادر تقرر ، أحسن لك تقفل المتصفح وتروح تنااااااااااااام

لو اخترت Yes هيتم اختيار "أرغب في المشاركة" ، ولو اخترت No هيتم اختيار "لا أرغب في المشاركة" ، أما لو اخترت Cancel الصفحة هتظهر لك وإنت حدد موقفك بنفسك
Mzg0NTg1MQ99003












وأخيراً إليكم الكود المستخدم 
Sub Login_MOE_Thanwya()
    Dim ie          As Object
    Dim elem        As Object
    Dim lreply      As Variant
    Dim str1        As String
    Dim str2        As String
    Dim str3        As String

    With Sheets("Sheet1")
        str1 = .Range("C2").Value: str2 = .Range("D2").Value: str3 = .Range("E2").Value
    End With

    Set ie = CreateObject("InternetExplorer.Application")

    With ie
        .Visible = False
        .Navigate "http://thanwya.emis.gov.eg/teachno/login_teach.aspx"
        Do Until .ReadyState = 4: DoEvents: Loop

        On Error Resume Next
        .document.all.Item("ctl00$ContentPlaceHolder1$TextBox1").Value = str1
        .document.all.Item("ctl00$ContentPlaceHolder1$TextBox2").Value = str2
        .document.all.Item("ctl00$ContentPlaceHolder1$TextBox3").Value = str3

        For Each elem In .document.getElementsByTagName("input")
            If elem.Type = "submit" And elem.Name = "ctl00$ContentPlaceHolder1$Button4" Then elem.Click: Exit For
        Next elem
        
        Do Until .ReadyState = 4: DoEvents: Loop
        
        lreply = MsgBox("هل ترغب في المشاركة في أعمال الثانوية العام؟", vbYesNoCancel + vbQuestion)
        If lreply = vbYes Then
            .document.all.Item("ctl00_ContentPlaceHolder1_dpwork_0").Checked = True
        ElseIf lreply = vbNo Then
            .document.all.Item("ctl00_ContentPlaceHolder1_dpwork_1").Checked = True
        ElseIf lreply = vbCancel Then
            MsgBox "حدد موقفك من المشاركة في أعمال الثانوية العامة بنفسك", vbExclamation: GoTo Skipper
        End If
        .document.all.Item("ctl00_ContentPlaceHolder1_Button1").Click
Skipper:
        .Visible = True
    End With

    Set ie = Nothing
End Sub

وإليكم الملف المرفق 
لمشاهدة الروابط يلزمك التسجيل في أكاديمية الصقر للتدريب

كان معكم أخوكم ياسر خليل أبو البراء (معتذر إن شاء الله عن المشاركة في أعمال الثانوية وربنا يستر ويقبلوا الاعتذار)
تقبلوا وافر تقديري واحترامي
 
 


أثارت هذه المشاركة إعجاب: محمود ابو الدهب، محمد حسن المحمد، بكار للأبد، mahmoud ayad،





25-03-2018 11:37 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
محمود ابو الدهب
menu_open
عضو محترف
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 14
المشاركات : 664
الدولة : مصر
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 4-7-1990
الدعوات : 56
يتابعهم : 6
يتابعونه : 134
قوة السمعة : 2273
الاعجاب : 827
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
وليه الاعتذار ما فيهم لقمة عيش حلوة
وبتقبض بالمصرى كمان مش بالدولار
عايز حلاوة اكتر من كدا ايه
افعالكم دى جبن تنا لورة

في اخر الحور انته مش ملاحظ حاجة لو جدع لاحظ على العموم هى










"لقمة + مش + حلاوة + جبنة "  تبقي غدوة معتبرة biggrin2

أثارت هذه المشاركة إعجاب: YasserKhalil، محمد حسن المحمد، بكار للأبد،


توقيع :محمود ابو الدهب
لى عظيم الشرف بالانضمام لهذا الصرح العظيم
وكم أتمنى من الله
ان يعيننى ويعلمنى من علمة الواسع فهو ولي ذالك وهو على كل شي قدير

تحياتى وتقدير للجميع  محمود ابوالدهب


25-03-2018 11:41 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
YasserKhalil
menu_open عضوية موثقة
مراقب عام
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 3
المشاركات : 4338
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 1-10-1978
الدعوات : 11
يتابعهم : 0
يتابعونه : 309
قوة السمعة : 12452
الاعجاب : 4539
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
بالمصري .. طيب بلاش نتكلم في السياسية أصاحبي
الدولار بكام النهاردة ؟! ........ 
وعموماً الغدوة دي هاكلها قريب عندك في خلال كام يوووووووووووووم .. يلا شد حيلك وحوش smile

أثارت هذه المشاركة إعجاب: محمود ابو الدهب، محمد حسن المحمد، بكار للأبد،




25-03-2018 11:43 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
محمود ابو الدهب
menu_open
عضو محترف
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 14
المشاركات : 664
الدولة : مصر
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 4-7-1990
الدعوات : 56
يتابعهم : 6
يتابعونه : 134
قوة السمعة : 2273
الاعجاب : 827
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
منتظر بفارغ الصبر وبولع النار من دلوقتى
 

أثارت هذه المشاركة إعجاب: YasserKhalil، محمد حسن المحمد،


توقيع :محمود ابو الدهب
لى عظيم الشرف بالانضمام لهذا الصرح العظيم
وكم أتمنى من الله
ان يعيننى ويعلمنى من علمة الواسع فهو ولي ذالك وهو على كل شي قدير

تحياتى وتقدير للجميع  محمود ابوالدهب


26-03-2018 01:05 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [4]
YasserKhalil
menu_open عضوية موثقة
مراقب عام
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 3
المشاركات : 4338
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 1-10-1978
الدعوات : 11
يتابعهم : 0
يتابعونه : 309
قوة السمعة : 12452
الاعجاب : 4539
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
نااااااااااااااااااااوي ترميني فيها .. وعايزني مشوي في الفرن ولا ع الفحم smile

أثارت هذه المشاركة إعجاب: محمد حسن المحمد،




26-03-2018 08:59 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [5]
الصقر
menu_open عضوية موثقة
مراقب عام
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 2
المشاركات : 1364
الجنس : ذكر
الدعوات : 11
يتابعهم : 0
يتابعونه : 343
قوة السمعة : 10260
الاعجاب : 2571
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)

جزاكم الله خيرا اخى الحبيب ابوبراء
عمل رائع ومتقن 
زادك الله من علمه وحلمه وفضله
وترجع من طنطا بالسلامه
142


أثارت هذه المشاركة إعجاب: محمد حسن المحمد، محمود ابو الدهب، YasserKhalil،




26-03-2018 12:24 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [6]
محمد حسن المحمد
menu_open
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 24-08-2017
رقم العضوية : 80
المشاركات : 240
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 14-5-1965
يتابعهم : 59
يتابعونه : 13
قوة السمعة : 1672
الاعجاب : 485
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بارك الله بكم أخي الحبيب أبو البراء على هذا الإنجاز الرائع HYFcmDWk3mO3jbw
تهانينا الحارة ...إلى المزيد من التقدم والعطاء 123
لخدمة شريحة ممن وهبوا حياتهم للناشئة فهذبوا وربّوا وعلموا وأدبوا 
سعادتهم من سعادة طلابهم ...فعندما ترى أن لطالبٍ من طلابك أنه أصبح له شأن ويشار له بالبنان تفتخر وتقول كان طالباً عندي...نعم التربية ...
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
142 111 111


 
 
 


أثارت هذه المشاركة إعجاب: محمود ابو الدهب، YasserKhalil،


توقيع :محمد حسن المحمد

الرفقُ ما كان في شيءٍ إلاَّ زانهُ ، وما نُزع من شيءٍ إلاَّ شانُه ،اللينُ في الخطاب ، البسمةُ الرائقةُ على المحيا، 
الكلمةُ الطيبةُ عند اللقاء ، هذه حُلَلٌ منسوجةٌ يرتديها السعداء



26-03-2018 05:21 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [7]
إبراهيم قطاف
menu_open
عضو
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 14-02-2018
رقم العضوية : 4369
المشاركات : 1
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 21-7-1973
يتابعهم : 2
يتابعونه : 0
قوة السمعة : 12
الاعجاب : 1
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
smile شكرا  rolleyes
و إن كنا لا نحتاجها في بلدنا cool

أثارت هذه المشاركة إعجاب: YasserKhalil،




31-03-2018 12:20 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [8]
YasserKhalil
menu_open عضوية موثقة
مراقب عام
rating
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 21-08-2017
رقم العضوية : 3
المشاركات : 4338
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 1-10-1978
الدعوات : 11
يتابعهم : 0
يتابعونه : 309
قوة السمعة : 12452
الاعجاب : 4539
 offline 
look/images/icons/i1.gif تقديم اعتذارات الثانوية العامة عن طريق الإكسيل (اهرب يا ولد)
بارك الله فيكم إخواني وأحبابي في الله
وجزاكم الله خيراً على كلماتكم الطيبة ومروركم العطر
تقبلوا وافر تقديري واحترامي

أثارت هذه المشاركة إعجاب: محمد حسن المحمد،






الكلمات الدلالية
تقديم ، اعتذارات ، الثانوية ، العامة ، طريق ، الإكسيل ، (اهرب ، ولد) ،


 







اخلاء مسئولية: يخلى منتدى أكاديمية الصقر للتدريب مسئوليته عن اى مواضيع او مشاركات تندرج داخل الموقع ويحثكم على التواصل معنا ان كانت هناك اى إنتهاكات تتضمن اى انتهاك لحقوق الملكية الفكرية او الادبية لاى جهة - بالتواصل معنا من خلال نموذج مراسلة الإدارة .وسيتم اتخاذ الاجراءات اللازمة.
سياسة النشر: التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي منتدى أكاديمية الصقر للتدريب ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر.



الساعة الآن 05:37 مساء

أعلن هنا
أعلن هنا
أعلن هنا